نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2694
-
الف
+

نگارستان ملی میزبان هنرمندان جوان افغانستان

نمایشگاه آثار نقاشی «جلوۀ رنگ» در نگارستان ملی افغانستان افتتاح شد.

نمایشگاه آثار نقاشی تحت عنوان «جلوه رنگ» در نگارستان ملی افغانستان افتتاح شد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه آثار نقاشی تحت نام «جلوه رنگ» روز گذشته  16 میزان(مهر) با حضور «محمد رسول باوری» معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در نگارستان ملی کابل افتتاح شد.

در این نمایشگاه چهل اثر نقاشی، خطاطی و رسامی از هنرمندان جوان کارگاه هنری «جلوۀ رنگ» به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه «محمد هاشم شارق» رییس هنرستان ، «صابره رحمانی» مسئول نگارستان ملی و شماری از هنرمندان نیز حضور داشتند.

معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان طی سخنانی از کارکرد هنرمندان کارگاه هنری «جلوۀ رنگ» ستایش کرد و گفت: «زمان را تنها فکر توانمند هنرمندان می تواند در قالب آثار ماندگارشان برای همیشه در گرو بگیرد و متوقف بسازد.»

همچنان استاد «باوری» در این مراسم دو مژده برای هنرمندان داده و گفت: «به همت وزارت اطلاعات و فرهنگ ، شورای عالی هنر پس از یک رکود طولانی دوباره به فعالیت آغاز کرده که این امر در بهبود و رشد هفت شعبه هنر ارزشمند و موثر می باشد.»

او افزود: «کابل برای سال 2024 به حیث مرکز عالم اسلام پذیرفته شده است و وزارت اطلاعات و فرهنگ به این منظور در کنار برگزاری هفته های فرهنگی و نمایشگاه ها ، فعالیت های بیشتر در عرصه های مختلف فرهنگی را راه اندازی خواهد کرد. »

«صابره رحمانی» مسئول نگارستان ملی به باختر گفت: «نگارستان ملی در زمینه برگزاری نمایشگاه ها همیشه در خدمت هنرمندان بوده و از هیچ گونه همکاری در این راستا دریغ نمی کند.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر